رزارزا، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره

شاه نی نی

اولین صدای قلب(سونو گرافی 2)

1391/6/6 13:21
2,939 بازدید
اشتراک گذاری

وقتی مامان رو تخت خوابید 5 ثانیه هم نشد که صدای تالاپ تلوپ قلبم اتاق سونوگرافی رو پر کرد . به طوری که حتی مامان هم متوجه نشد این صدای قلبمه  و دکتر دوباره بلند گو رو روشن کرد تا صدای قلبم رو بشنوه .مامان کلی ذوق کرد . قلبم تشکیل شده و محکم داره میزنه مامانی .

عکس سونو گرافی اون نقطه وسط عکس نی نی هستش.

 

 

اون نقطه وسط عکس نی نی هستش.

 

 

 

 

 

هفته 8 بارداری:

در طی این هفته چشمهای کودک توسط پوستی که در نهایت تبدیل به پلکهایش خواهد شد پوشیده می شود. چشمها بخوبی قابل رؤیت است ولی ساختمان آنها هنوز کامل نشده است. گوش میانی که مسئول حفظ تعادل و شنوایی است در اواخر این هفته تکامل می یابد. در طی هفت روز بعدی به دنبال اتصال پهلوهای فکهای بالا و پایین ، جنین شروع به باز کردن دهان کرده و توانایی انجام مکیدن و جویدن را پیدا می کند. کلیه اعضای اصلی داخلی بدن کودک در جای اصلی خود هستند ولی تکامل آنها هنوز ادامه دارد. رگهای خونی جنین را  نیز براحتی می توان از میان پوستی که از کاغذ طراحی نیز نازک تر است مشاهده کرد. استخوانهای بازوها و پاهای جنین سخت تر و دراز تر می شوند . در اواخر این هفته انگشتان دست و پای کودک توسط پرده ای از جنس پوست به هم وصل می شوند و مفاصل اصلی بدن کودک نیز در حال شکل گیری هستند.

تغییرات مادر در این هفته شامل پرشدن تدریجی گودی کمر ، بزرگ شدن نوک سینه ها وبزرگ شدن و حساسیت بیشتر سینه ها است.

 

 

پ . ن مامان : دکتر مجبور شد دوباره بلند گو رو باز کنه تا صدای قلبش رو بشنوم . خدایا چه قدرتی داری تو که اینطور با ظرافت انسان رو شکل میدی . نی نی خوشگلم وقتی صدای قلبت رو شنیدم اشک تو چشمام جمع شد . جای بابات خالی بود عزیزم . جونم . بچسب بهم و از بدنم تغذیه کن . دوستت دارم کوچولوی 1/6 سانتی من.8 هفته تموم شد .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ثمره عشق
7 شهریور 91 18:58
ووووووووی شری بی نهایت خوشحالم نی نی منم لینک کن با نی نی ت دوست بشن خو عسلم گلم:×
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به شاه نی نی می باشد